Sayfalar

16 Ağustos 2010

KAYISI REÇELİ




Tatil bitti döndüm .....
Aslında işe başlıyalı bir hafta olmak üzere ama o kadar çok işler birikmişki bir türlü yazmaya fırsat bulamadım ....
Tatilde yapmam gereken işlerinin ancak acil olalanlarını yapabildim bu sıcak havalar herkes gibi beni de çok etkiliyor ama yinede Ağustos böceği misali çalıp oynamayıp karınca gibi kış hazırlıklarımı kısmen tamamladım bunlardan biride kayısı reçeli tarif sevgili Mine 'den....


Malzemeler :
1 kg kayısı
4 bardak şeker ( ben 3 bardak kullandım )
2 bardaksu ( ben 1 bardak kullandım )
5-6 adet karanfil ( ben kullanmadım )
istediğiniz kadar kayısı çekirdeği
½ limon suyu
Yapılışı :
Şekeri ve suyu tencereye koyarak kaynatıyoruz kaynayınca ocağı kısıp ağır ağır pişiriyoruz bu arada
kayısıları yıkayıp ikiye bölerek çekirdeklerini çıkarıyoruz...
Çekirdeklerin içindeki bademleri çıkarıp kabuklarını soyuyoruz....
Ağır ağır kaynamakta olan şerbetimizin kıvamı koyulaşınca kayısıları içine atıyoruz...
Üzerinde köpük oluşunca almayı ihmal etmiyoruz....
Kayısılar ve şerbet özleşmeye başlayınca içine karanfil , ayıkladığımız bademleri ve limon suyunuda sıkıp bir taşım daha pişirip ocaktan alıyoruz....
Afiyet olsun.........

17 yorum:

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık Yıldız ımm eminim nefis olmuştur. Sevgiler. Kolay gelsin...

Şehnaz dedi ki...

yıldızcım hoşgeldin canım..özlemişim senin güzel tariflerini...reçelin enfes görünüyor...elllerine sağlık tatlım...

çeşnici Handan dedi ki...

Yıldızcığım hoşgeldin.Reçelin harika görünüyor ellerine sağlık canım. İyi haftalar.

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

aman da canım benim tatlı tatlı bir dönüş yapmış.

Hoşgeldin ,ellerine sağlık

fatma48-hazanyagmuru4 dedi ki...

maharetli hatunun hali başka oluyor bu ne güzel bir görüntü altın sarısı renk deniycem bende ama bu kadar güzel olacagına emin değilim ne zaman recel yapsam uzun ömürlü olmuyo hemen üzeri beyazlıyor sevgiler canım kolaylıklar dilerim

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm hoşgeldinn sefalar getirdinn ve ne güzel bir hediye ile benim en sevdiğim reçelle geldin tabii çilekten sonra:))
ellerine sağlık ablacım..
hayırlı ramazanlar..

sarımutfak-hande dedi ki...

reçelsiz bir kahvaltı düşünemiyorum nefis görünüyor canım ellerine sağlık bizim evdede çok tüketilir

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık nefis görünüyor.Ben bu sene sadece vişne reçellinde kaldım sanırım reçel yapma özürlüyüm yapıyım diyorum ama hep bir engel çıkıyor:)

nesrin dedi ki...

Nefis bir recel. Recellerin hepsini severim. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Yıldızım sende hoşgeldin hayırlı ve
bereketli Ramazanlar dilerim.Reçel süper ellerine sağlık kocaman öptüm

GÖNÜL dedi ki...

ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK

Serap dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor ve rengine bayıldım doğrusu.

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerine sağlık.

Denise dedi ki...

Ne kadar guzel gozukuyor ıcıne dusesım geldı Elınızıe saglık.. Sence kuru kayısıdan da yapsak bu recelı aynı tadı alır mıyız ne dersın

yurdagül dedi ki...

ellerine sağlık yıldızcım harika görünüyo.gül receli hariç tümünü seviyorum inşlh nasipse senin tarifinle yaparım bu sene güle güle afiyetle ye.

mintinin dünyası dedi ki...

ablacığım sevgili mandalin çıkmazım...bloğunun adını çok beğendiğimden sana böyle hitap etmeyi çok seviyorum yıldız ablam.ellerine sağlık reçel için.reçelini görünce çekirdeklere iç çekiyorum.ben acele yaptığım için çekirdekleri kırıp koyamamıştım.çekirdeksiz oldu.neyse artık.öpüyorum seni kocaman...

kimsiniz dedi ki...

sunumunuz harika olmus :)

Bookmark and Share
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails